Δυσκοιλιότητα θεωρείται η μείωση της συχνότητας των κενώσεων σε λιγότερες από 3 την εβδομάδα ή η ανάγκη για σημαντικά αυξημένη εφαρμογή πίεσης ώστε να επιτευχθεί η αφόδευση.

Η κατάσταση κατά την οποία καθυστερεί να γίνει η κένωση του εντέρου, τα κόπρανα εφ’ όσον παραμένουν για πολύ στο παχύ έντερο υφίστανται αφυδάτωση και γίνονται ξηρά και σκληρά.

Η δυσκοιλιότητα είναι συνέπεια της δυσλειτουργίας του πεπτικού συστήματος σχετικά με την κένωση του εντέρου.

Πώς να την αντιμετωπίσουμε;

1) Φυτικές ίνες: Καταναλώνουμε καθημερινά τροφές πλούσιες σε διαλύτες όπως μήλα, καρότα, φράουλες, εσπεριδοειδή, βρώμη και δημητριακά ολικής άλεσης.

2) Γιαούρτι και ξινόγαλα : πλούσια και τα δύο σε προβιοτικά μετέχουν ενεργά στη διατήρηση της ισορροπίας της εντερικής πανίδας.

3) Δαμάσκηνα: βοηθάνε πολύ στη δυσκοιλιότητα. Αν υπάρχει μεγάλο πρόβλημα, σε ένα ποτήρι νερό βάλτε 3-4 δαμάσκηνα και το επόμενο πρωί πιείτε το ζουμί και φάτε το καρπό.

4) Ελαιόλαδο: Φυσικό καθαρκτικό το οποίο βοηθά πολύ στη καλή λειτουργία του εντέρου μαζί με το μέλι… προσθέστε τα στη σαλάτα σας.

5 ) Σέννα και καστορέλαιο: φυσικά υπακτικά – καθαρκτικά που πρέπει να λαμβάνονται μόνο με την συμβουλή και την επίβλεψη ειδικού.

Η δυσκοιλιότητα αποτελεί πρόβλημα σε μεγάλο ποσοστό ανθρώπων και προσπαθούμε να την αντιμετωπίσουμε.

ΖΟΥΜΠΟΥΛΗ ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ
Ειδικός τροφίμων και Διαιτολογίας
Απόφοιτη ΙΕΚ ΑΚΜΗ
e-mail: [email protected]