Η εγκυμοσύνη είναι μια από τις ωραιότερες περιόδους της ζωής μιας γυναίκας. Ένας τρόπος να απολαύσει η έγκυος ακόμα περισσότερο την περίοδο αυτή, είναι να κάνει πράγματα που την ευχαριστούν και την ηρεμούν. Η σωστή επιλογή των τροφών του διαιτολογίου της είναι ένα από αυτά τα πράγματα…

Παρακάτω διαβάστε πιο συγκεκριμένα τι θα ήταν καλό να προσέξει η έγκυος για να προσφέρει στο μωράκι της τις τροφές εκείνες που θα το βοηθήσουν να αναπτυχθεί σωστά.

Σχετικά με την κατανάλωση ψαριών

Τα ψάρια αποτελούν ιδανική τροφή για το διαιτολόγιο της εγκύου για κατανάλωση ακόμα και δύο φορές την εβδομάδα. Περιέχουν υψηλής βιολογικής αξίας πρωτεΐνη και «καλό» λίπος τα ω-3 λιπαρά οξέα, τα οποία είναι απαραίτητα για τον οργανισμό μας, μια και αφού δε τα συνθέτουμε από μόνοι μας, είμαστε υποχρεωμένοι να τα βρίσκουμε στις τροφές. Τα ω-3 ενισχύουν το ανοσοποιητικό σύστημα τόσο της εγκύου όσο και του εμβρύου. Επίσης βοηθούν το έμβρυο να αναπτύξει σωστά τον εγκέφαλο και το νευρικό του σύστημα. Ωστόσο, καλό θα είναι η έγκυος να αποφεύγει να καταναλώνει μεγάλα ψάρια, όπως ο ξιφίας, λόγω της μεγάλης συγκέντρωσης υδραργύρου που προερχεται από τη μόλυνση των θαλασσών.

Σχετικά με την κατανάλωση ροφημάτων

Η κατανάλωση καφέ επιτρέπεται κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης, αρκεί να γίνεται με μέτρο. Επίσης, καλό είναι η έγκυος να αποφεύγει την κατανάλωση βοτάνων που δε γνωρίζει την προέλευσή τους και πιθανόν να βλάπτουν, καθώς επίσης και τα αναψυκτικά, τα οποία περιέχουν «κενές» θερμίδες, δηλαδή προσφέρουν ενέργεια στον οργανισμό χωρίς παράλληλα να έχουν και θρεπτική αξία, αφού δεν περιέχουν βιταμίνες ή άλλα χρήσιμα συστατικά. Τέλος, το αλκοόλ απαγορεύεται στην εγκυμοσύνη, μια και αποτελεί δηλητήριο για το έμβρυο και εμποδίζει τη σωστή ανάπτυξή του.

Σχετικά με την κατανάλωση ωμών λαχανικών

Τα λαχανικά εμπλουτίζουν ευχάριστα ένα διαιτολόγιο, ενώ παράλληλα δίνουν χρήσιμα συστατικά χωρίς να φορτώνουν τον οργανισμό με θερμίδες. Η έγκυος μπορεί να καταναλώνει άφθονα ωμά, ψητά, βραστά λαχανικά ή μαγειρεμένα στον ατμό, αρκεί να τα πλένει πρώτα με άφθονο τρεχούμενο νερό. Επίσης, καλό είναι να αποφεύγει να καταναλώνει ωμά λαχανικά εκτός σπιτιού, εξαιτίας του κινδύνου να μην έχουν καθαριστεί σωστά.

Σχετικά με την κατανάλωση αλλαντικών

Καλό είναι η έγκυος να αποφεύγει τα αλλαντικά, λόγω της υψηλής περιεκτικότητάς τους σε αλάτι, η οποία εν συνεχεία προκαλεί κατακράτηση υγρών και πρηξίματα. Για παράδειγμα, μπορεί να βάζει δύο φέτες τυρί σε ένα τοστ, αντί για μια φέτα τυρί και μία φέτα ζαμπόν. Επίσης, τα αλλαντικά αποτελούν παραπροϊόντα του κρέατος χωρίς να έχουν ιδιαίτερη διατροφική αξία, οπότε η επιλογή τους στερεί από την έγκυο την ευκαιρία να καταναλώνει υγιεινότερες τροφές.

Σχετικά με την κατανάλωση υποκατάστατων ζάχαρης

Μια και οι μελέτες δεν έχουν επιβεβαιώσει την ασφαλή κατανάλωσή τους στην εγκυμοσύνη, συστήνεται η έγκυος να τα αποφεύγει και μάλιστα να είναι ιδιαίτερα προσεκτική στην ανάγνωση των διατροφικών ετικετών, ώστε να διακρίνει τις κατάλληλες τροφές για εκείνη.

 

Χρυσάνθη Βλαχάκη

Κλινική Διαιτολόγος-Διατροφολόγος Χαροκοπείου Πανεπιστημίου