Το πλήρωμα έφτασε στο αμερικανικό ναυτικό USS Johnston, το οποίο βυθίστηκε στις 25 Οκτωβρίου 1944 μετά από μάχη με τους Ιάπωνες κατά τη διάρκεια του Β ‘Παγκοσμίου Πολέμου.

Οι ερευνητές έστειλαν ένα υποβρύχιο στο USS Johnston, το βαθύτερο γνωστό ναυάγιο στις Φιλιππίνες.

Οι ερευνητές πρόσφατα καταδύθηκαν στο βαθύτερο γνωστό ναυάγιο στον κόσμο.

Η ομάδα έφτασε στο USS Johnston, ένα βυθισμένο πλοίο των ΗΠΑ που βούλιαξε στις 25 Οκτωβρίου 1944, μετά από μια σκληρή μάχη με τους Ιάπωνες κατά τη διάρκεια του Β΄ Παγκοσμίου Πολέμου. Περίπου 115 μέτρα μήκος και πλάτος 12 μέτρα, το πλοίο βυθίστηκε κατά τη διάρκεια του πολέμου Leyte Bay, τη μεγαλύτερη ναυτική μάχη στην ιστορία.

Το ναυάγιο ανακαλύφθηκε για πρώτη φορά από το νησί Samar στη Θάλασσα των Φιλιππίνων το 2019. Εκείνη την εποχή, ένα τηλεχειριζόμενο όχημα (ROV) κατέγραψε θραύσματα του ναυαγίου, αλλά δεν μπόρεσε να φτάσει στα βαθύτερα μέρη του.

Το ναυάγιο βρίσκεται σε βάθος 6.456 μέτρων, το οποίο ισοδυναμεί με το ύψος περίπου 15 κτηρίων Empire State!. Ο Victor Vescovo, ο πρώην διοικητής του Ναυτικού των ΗΠΑ που χρηματοδότησε τη νέα ερευνητική αποστολή, έφθασε στα όριά του το υποβρύχιο DSV (βαθύ υποβρύχιο όχημα) Containment Factor μετά από δύο καταδύσεις οκτώ ωρών. Σύμφωνα με τη δήλωση, αυτή η απόσταση είναι η βαθύτερη απόσταση που ταξιδεύει ο άνθρωπος ή το υποβρύχιο για να ανακαλύψει συντρίμμια.

Οι ερευνητές πήραν και ανέλυσαν φωτογραφίες υψηλής ανάλυσης του πλοίου. Δύο άλλοι δύτες που πήγαν βαθιά στο υποβρύχιο ήταν συνταξιούχοι: ο καπετάνιος του Πολεμικού Ναυτικού των ΗΠΑ Στέφενσον και ο ιστορικός της ναυτιλίας και ανώτερος τεχνικός υποβρυχίων Shane Eigler.

Κατάφεραν να τραβήξουν εικόνες του τόξου, της γέφυρας και του μεσαίου τμήματος του πλοίου, που βρίσκονται βαθύτερα από ό, τι θα μπορούσε να κατέβει το ROV το 2019. Σύμφωνα με τη δήλωση, ο αριθμός του κύτους “557” ήταν ορατός και στις δύο πλευρές του τόξου. Πύργοι όπλων, διπλά ράφια τορπιλών και πολλές βάσεις όπλων ήταν ακόμη στη θέση τους και ήταν ορατές. Δεν μπόρεσαν να βρουν ανθρώπινα υπολείμματα ή ρούχα.

«Θα μπορούσαμε να δούμε το μέγεθος των συντριμμιών και τις βαριές ζημιές που προκλήθηκαν κατά τη διάρκεια της έντονης μάχης στην επιφάνειά του. Πήρε φωτιά από το θωρηκτό του αυτοκρατορικού ιαπωνικού ναυτικού Yamato, το μεγαλύτερο πολεμικό πλοίο που κατασκευάστηκε ποτέ και απάντησε» λέει.

Ο Stephenson είπε: «Ολα τα δεδομένα οδηγούν σε εκτιμήσεις για το θάρρος και την πίστη του πληρώματος να κερδίσει τον πόλεμο ενάντια στον εχθρό. Τα συντρίμμια βοηθούν επίσης να το αποδείξουν αυτό». . Ο διοικητής του πλοίου, ο Ερνεστ Εβανς, ο οποίος πέθανε στη μάχη, επιβραβεύτηκε αργότερα για το θάρρος και τον ηρωισμό του.

Σύμφωνα με τη δήλωση, η ομάδα κατάδυσης έθεσε ένα στεφάνι στο «πεδίο μάχης στον ωκεανό» στο τέλος της αναγνώρισης.

Τα άλλα τρία πλοία που βυθίστηκαν στη μάχη του Leyte Bay δεν έχουν βρεθεί ακόμη.

Σύμφωνα με δηλώσεις αξιωματούχων, τα δεδομένα του σόναρ, οι εικόνες και οι σημειώσεις του πεδίου δεν θα διατίθενται στο κοινό, αλλά θα δοθούν στο Πολεμικό Ναυτικό των ΗΠΑ για διανομή όπως κρίνουν κατάλληλο. Ο Vescovo εξήγησε ότι η ομάδα ήταν προσεκτική για να μην αναποδογυρίσει τα συντρίμμια. Είπε ότι ελπίζουν ότι οι εικόνες και οι πληροφορίες που έφεραν από τις ανακαλύψεις τους θα ήταν χρήσιμες για ιστορικούς και θαλάσσιους αρχειονόμους.

Ο Vescovo, πιλότος του DSV Limiting Factor σε ακραία βαθιά σημεία σε όλο τον κόσμο, κατάφερε να είναι το πρώτο που έφτασε στο βαθύτερο σημείο και στους πέντε ωκεανούς του πλανήτη το 2019.