Μια ομάδα από μηχανικούς, αποφοίτους και σπουδαστές του Τεχνολογικού Ινστιτούτου της Μασαχουσέτης (ΜΙΤ), εμμένοντας στην προσπάθειά τους να αναπλάσουν τη μυθική πτήση του Δαίδαλου, θα προσπαθήσει να πετάξει ένα αλλόκοτο ανθρωποκίνητο αεροπλάνο από την Κρήτη στην Πελοπόννησο ή σε κάποιο νησί. Βέβαια, γι αυτό το ταξίδι των 129 περίπου χιλιομέτρων, αντί για κερί και φτερά πουλιών θα χρησιμοποιηθούν ίνες άνθρακα και υπερμοντέρνα υλικά με εξωτικά ονόματα, όπως Κέβλαρ, Μύλαρ κ.λπ.

Σύμφωνα με τη μυθολογία, ο Δαίδαλος και ο γιος του Ικαρος απέδρασαν από την Κρήτη όπου τους είχε φυλακίσει ο βασιλιάς Μίνωας, αν και ο Δαίδαλος του είχε σχεδιάσει τον γνωστό λαβύρινθο. Ο Ικαρος, πάνω στον νεανικό του ενθουσιασμό, πέταξε πολύ κοντά στον ήλιο, με αποτέλεσμα τα φτερά του να λιώσουν και να βρει τραγικό θάνατο.

Στη νέα έκδοση του ταξιδιού, ένας αθλητής – πιλότος θα κινεί με πετάλια την έλικα του αεροπλάνου. Θα απογειωθεί από τη δυτική Κρήτη με προορισμό κάποια άγνωστη μέχρι στιγμής περιοχή της χώρας μας. Το αεροπλάνο, που ονομάστηκε Δαίδαλος, είναι όλο χειροποίητο, εκτός από τα πετάλια και τις ταχύτητες, έχει άνοιγμα φτερών πάνω από τριάντα μέτρα και ζυγίζει περίπου 35 κιλά.

Το κάπως άκομψο αυτό σκάφος, κατασκευάστηκε στο Χάσκομ Φηλντ, στο Κόνκορντ της Μασαχουσέτης και στοίχισε 1,5 εκατομμύρια δολάρια. Σ’ αυτά συμπεριλαμβάνονται και τα έξοδα κατασκευής ενός δοκιμαστικού πρωτότυπου, που ονομάστηκε Αετός και το οποίο έσπασε το ρεκόρ ανθρωποκίνητης πτήσης σε ένα ταξίδι 70 περίπου χιλιομέτρων, πάνω από την έρημο Μοχάβι. Τα χρήματα κατασκευής των δύο αεροσκαφών προέρχονται από το ΜΙΤ και από διάφορους άλλους χρηματοδότες.