Η εξαφάνιση του Boeing 777, πτήση ΜΗ370, είναι το μεγαλύτερο μυστήριο στην ιστορία της αεροπορίας. Το αεροσκάφος απογειώθηκε στις 8 Μαρτίου 2014, ώρα 12:42’, από την πρωτεύουσα της Μαλαισίας, με προορισμό το Πεκίνο, με 227 επιβάτες και 12 άτομα πλήρωμα.

Ο κυβερνήτης του θεωρείτο από τους εμπειρότερους πιλότους, με πάνω από 18.000 ώρες πτήσης. Οι καιρικές συνθήκες ήταν πολύ ευνοϊκές. Τα πρώτα 40 λεπτά οι πιλότοι είχαν διαρκή επικοινωνία με το Κέντρο Ελέγχου, το οποίο καληνύχτισαν στη 01:19΄24’’.

Τελείως ξαφνικά, στη 1:20’, το σύστημα επικοινωνίας του αεροπλάνου απενεργοποιείται. Λίγα λεπτά αργότερα, το δορυφορικό σύστημα ενεργοποιείται ξανά, ενώ και ο πύργος ελέγχου της Μαλαισίας βλέπει το αεροσκάφος στο ραντάρ του μέχρι τη 1:20’. Υπήρξε δηλ. ένα κενό επικοινωνίας περίπου 3’ μεταξύ του πύργου ελέγχου της Μαλαισίας και του επόμενου πύργου. Τα συστήματα επικοινωνίας απενεργοποιήθηκαν 6’’, σ’ αυτόν τον κενό χρόνο. Τα στρατιωτικά ραντάρ όμως, μπορούσαν να δουν ακόμα το αεροσκάφος. Ετσι, γνωρίζουμε ότι, όταν χάθηκε η επικοινωνία με τους πύργους, το αεροπλάνο έκανε στροφή σχεδόν 180 μοιρών, ανέπτυξε ταχύτητα, ανέβηκε υψόμετρο και στράφηκε νότια, χωρίς προφανή λόγο. Λίγα λεπτά αργότερα, το αεροπλάνο χάνεται και από τα στρατιωτικά ραντάρ. Στις 7:24’ τοπική ώρα, μια ώρα μετά την προγραμματισμένη ώρα προσγείωσης, οι μαλαισιανές αρχές ανακοινώνουν ότι η πτήση ΜΗ370 αγνοείται.

Επειτα απ’ αυτό ακολουθούν τραγικά γεγονότα, αφού οι αρχές της Μαλαισίας αδυνατούν να δώσουν σαφείς πληροφορίες, γιατί αγνοούν βασικά στοιχεία της υπόθεσης. Διεθνή μέσα και συγγενείς των αγνοουμένων σπεύδουν στην Κουάλα Λουμπούρ, ζητώντας λεπτομέρειες. Μάταια.

Την έρευνα εντοπισμού του αεροσκάφους αναλαμβάνουν από κοινού Μαλαισία, Κίνα και Αυστραλία. Οι έρευνες επικεντρώνονται στον ωκεανό, σε ακτίνα εκατοντάδων χιλιομέτρων, κυκλικά, γύρω από το τελευταίο σημείο που εντοπίστηκε το αεροπλάνο. Παρ’ όλον ότι η επιχείρηση στοίχισε περίπου 180.000.000 δολάρια, οι έρευνες απέβησαν άκαρπες. Δεν εντοπίστηκε ούτε το «μαύρο κουτί», μολονότι αυτά τα κουτιά αντέχουν σε φοβερές πιέσεις και δεν καταστρέφονται ούτε σε έκρηξη. Στη θάλασσα μπορούν να εντοπισθούν, γιατί διαθέτουν αυτόνομη μπαταρία που δίνει το στίγμα τους, αλλά δεν βρέθηκε τίποτε.

Περνούν μέρες και μήνες, χωρίς αποτέλεσμα. Αυτό είναι πρωτοφανές, γιατί τα αεροσκάφη διαθέτουν πολλά συστήματα εντοπισμού και εκατοντάδες δορυφόροι καταγράφουν την επιφάνεια της γης, εντοπίζοντας ακόμη και μικρά αντικείμενα. Επίσης, οι περισσότεροι επιβάτες είχαν κινητά τηλέφωνα, τα οποία επίσης εντοπίζονται εύκολα. Δυστυχώς ούτε αυτό βοήθησε. Για τη λύση της υπόθεσης έχουν διατυπωθεί πολλές θεωρίες. Οι επικρατέστερες είναι:

Νο 1. Αεροπειρατεία.

Αεροπειρατές κατέλαβαν το αεροσκάφος. Το σύστημα επικοινωνίας όμως αυτών των σκαφών απενεργοποιείται μόνο από τον πιλότο, με σύστημα που βρίσκεται σε καταπακτή, κάτω από το πιλοτήριο, άρα κάποιος έπρεπε να είχε εκπαιδευτεί γι’ αυτό. Εκτός αν ο κυβερνήτης ενεργοποίησε σύστημα επικοινωνίας με δορυφόρο, ώστε να εκπέμψει σήμα. Το αεροσκάφος είχε καύσιμα για 7 ώρες ακόμη, αλλά δεν προσγειώθηκε πουθενά και, στην κατεύθυνση που καταγράφηκε από δορυφόρους, δεν υπήρχε στόχος στρατηγικής σημασίας, άρα ποιος ο σκοπός της αεροπειρατείας;

Αλλη θεωρία είναι: επιβάτες να κατέλαβαν το σκάφος, κατ’ εντολή του Κρεμλίνου, και τα δεδομένα «πειράχτηκαν» για να μην φανεί ότι πήγαιναν βόρεια. Και ο Πούτιν να ήθελε να αποδείξει ότι είναι σε θέση να πλήξει οποιονδήποτε στόχο στον πλανήτη.

Αμερικανός συνταξιούχος στρατηγός πίστευε ότι το Boeing οδηγήθηκε σε περιοχή των Ταλιμπάν, με όπλα μαζικής καταστροφής, για να πλήξουν το Ισραήλ.

Μια άλλη εκδοχή ήταν ότι κάποιος ήθελε να δώσει τέλος στη ζωή του, παίρνοντας μαζί του δεκάδες ανθρώπους. Τέτοιοι άνθρωποι όμως αφήνουν πάντα κάποια διαθήκη, για να εξηγήσουν τι τους οδήγησε σε μια τέτοια πράξη.

Νο 2. Πυρκαγιά ή ατύχημα.

Ενας πιλότος εν αποστρατεία, είπε πως μπορεί να ξέσπασε φωτιά στο πιλοτήριο, που επεκτάθηκε, αφήνοντας το αεροπλάνο να πετάξει με τον αυτόματο πιλότο. Αλλος πιλότος όμως, απέρριψε αυτή τη θεωρία, γιατί το σκάφος δεν θα μπορούσε να πετάξει έξη ολόκληρες ώρες με τον αυτόματο. Επίσης αποκλείει την πυρκαγιά, γιατί τότε θα καταστρεφόταν και το σύστημα επικοινωνίας, που όμως λειτουργούσε ως τις 8 το πρωί.

Νο 3. Ελλειψη οξυγόνου.

Πολλοί θεωρούν ότι, από βλάβη, προέκυψε έλλειψη οξυγόνου, οπότε πλήρωμα και επιβάτες έχασαν τις αισθήσεις τους, όπως συνέβη με το «Ηλιος» τον Αύγουστο του 2005.

Ομως, οι πιλότοι έχουν εκπαιδευτεί να αναγνωρίζουν την έλλειψη οξυγόνου, αλλά και το αεροπλάνο είχε περάσει ενδελεχή έρευνα ασφαλείας 12 ημέρες πριν.

Νο 4. Η μυστική Βάση Ντιέγκο Γκαρσία.

Πολλοί πιστεύουν ότι το αεροσκάφος προσγειώθηκε, ή αναγκάστηκε να προσγειωθεί στην Αμερικανική βάση Ντιέγκο Γκαρσία, στον ωκεανό. Η πρεσβεία των ΗΠΑ στη Μαλαισία το διέψευσε επανειλημμένα και κατηγορηματικά.

Αλλη εκδοχή είναι το αεροσκάφος να χτυπήθηκε με πύραυλο, καθώς στην περιοχή διεξάγονταν στρατιωτικές ασκήσεις. Τότε όμως θα υπήρχε καταγραφή από δορυφόρο.

Νο 5. Ο πιλότος έριξε το αεροσκάφος.

Ο πιλότος ήταν παντρεμένος και είχε τρία παιδιά. Διατηρούσε όμως και παράλληλη σχέση. Η σύζυγός του πήρε τα παιδιά και έφυγε από το σπίτι. Υποψιάστηκαν πολλοί ότι γι αυτό ο πιλότος αυτοκτόνησε, παίρνοντας μαζί του πάνω από 200 ζωές. Αλλά αφού η οικογένεια ήταν μουσουλμανική, η θρησκεία του επέτρεπε πολυγαμία.

Νο 6. Εξωγήινοι.

Οσοι πιστεύουν στην ύπαρξη εξωγήινων, υποστήριξαν πως αυτοί απήγαγαν αεροπλάνο και επιβάτες.

Νο 7. Πειράματα χωροχρόνου.

Επειδή η περιοχή ομοιάζει με το τρίγωνο των Βερμούδων, υποστηρίζεται πως το αεροσκάφος έπεσε σε «μαύρη τρύπα», από αστοχία πειράματος χωροχρόνου.

Πάντως, Ανεξάρτητη Εταιρεία Ερευνών προσφέρθηκε να συνεχίσει τις έρευνες, για όσο χρειαστεί, ώστε να λυθεί το μυστήριο.